11-12-2022: wedstrijdverslag Lochem 1 – Erix 1 4-1(2-1)

Erix legt het af tegen de individuele kwaliteiten van Lochem

Erix heeft vanmiddag in een koud Lochem met 4-1 verloren en was niet opgewassen tegen de individuele kwaliteiten van Lochem-spits Musa Dagdelen, die vanmiddag 3x scoorde.

Erix begon redelijk goed aan de 1e helft. In de 11e minuut bracht Harm Spekschoor een vrije trap in de 16-meter die door Viggo te Woerd in een keer op de voet werd genomen. Viggo zijn schot ging hard voorlangs. Erix voetbalde in de 1e helft goed mee met Lochem. Ondanks dat kwam Erix in de 31e minuut toch op achterstand. De Erix-defensie kon de bal niet goed wegwerken uit de eigen 16-meter. De bal belandde via de “kluts” voor de voeten van Lochem-spits Musa Dagdelen, die vervolgens van dichtbij hard raak schoot. 1-0. Maar Erix herpakte zich snel want in de 33e minuut tekende Rick ten Have al voor de gelijkmaker. Een pass van Harm Spekschoor werd door de Lochem-defensie en de Lochem-doelman niet goed op waarde geschat. Rick ten Have profiteerde van deze situatie door de bal vanaf de 16-meter in het lege Lochem-doel te schieten. 1-1. Helaas kon Erix niet lang van deze gelijkmaker genieten want in de 39e minuut kreeg Lochem een penalty toegewezen. Een snelle combinatie door het hart van de Erix-defensie leidde ertoe dat Rob van Ittersum aan de noodrem moest trekken binnen de 16-meter. De toegekende penalty werd door Lochem-spits Musa Dagdelen hard in de benedenhoek geschoten waarbij Erix-doelman Tim Klein Tank de bal nog raakte maar helaas net niet voldoende om de strafschop te keren. 2-1. Beide ploegen gingen vervolgens de rust in met een 2-1 stand in het voordeel van de thuisclub.

Na rust probeerde Erix de thuisclub Lochem onder druk te zetten. Dit leidde in de 55e minuut tot een kans voor Erix. Duke Gralike zetten de bal voor waarbij Rick ten Have de bal in een keer op de voet nam. Helaas raakte Rick de bal niet goed genoeg waardoor deze kans verloren ging. In de 62e minuut leed Lochem balverlies op het middenveld. Duke Gralike stuurde Rick ten Have vervolgens de diepte in en ging alleen richting Lochem-doelman die uiteindelijk redding wist te brengen op de inzet van Rick. Hierna trok Lochem het initiatief wat meer naar zich toe en bij Erix vloeiden langzamerhand de krachten wat weg. In de 72e minuut werd Lochem-spits Musa Dagdelen ingespeeld net buiten de 16-meter en in de draai schoot hij de bal prachtig in de kruising. 3-1. Dit was de beslissing in de wedstrijd en bij Erix was het geloof daarna weg in een goed resultaat. Lochem had in deze fase de score nog wat verder kunnen opvoeren maar het bleef beperkt tot een doelpunt in de 86e minuut. Een steekpass door het centrum van de Erix-defensie waarbij Erix-doelman Tim Klein Tank werd omspeeld en vervolgens kansloos was. Eindstand 4-1.

Ondanks een redelijk goede 1e helft was Erix uiteindelijk niet opgewassen tegen de individuele kwaliteiten van Lochem en bij Erix zaten vanmiddag helaas teveel spelers niet goed genoeg in de wedstrijd om tot een resultaat te komen.

Voor Erix is de winterstop nu aangebroken. Op zondag 5 februari 2023 wordt de competitie weer hervat met een uitwedstrijd tegen S.V. Basteom in Steenderen.