Erix1 kampioen in 5e klasse B

Fantastisch! Op 2e pinksterdag (maandag 6 juni) haalden de mannen van het eerste elftal met een 4-0 overwinning op Wolfersveen de kampioenstitel binnen. Dit onder de luide aanmoedigingen van vele supporters die naar stadion De Stikke Bocht waren gekomen. Met vuurwerk knallen we de 4e klasse in! Wij feliciteren spelers, trainers en leiding met dit prachtige resultaat.

(Foto: Clannad Gralike)

Wedstrijdverslag:

Het eerste kansje in de wedstrijd was voor Wolfersveen. In de 2e minuut ging een schot voorlangs het Erix-doel. Het was Erix dat geleidelijk aan de zenuwen van zich afspeelde en het initiatief steeds meer naar zich toetrok. Wolfersveen werd steeds verder teruggedrongen en beperkte zich steeds meer tot verdedigen en probeerde in de omschakeling tot kansen te komen. In de 16e minuut kwam Erix op voorsprong door Rick ten Have. Een dieptepass van Wouter ten Have, waarbij de centrale verdediger van Wolfersveen mistastte, werd binnen de 16-meter keurig aangenomen door Rick ten Have, die bal via de stuit binnenschoot. 0-1. Niet veel later, in de 21e minuut was er wederom een goede kans voor Erix. Een lage voorzet vanaf de achterlijn door Viggo te Woerd belandde binnen de 16-meter voor de voeten van Nordin Stevens, die de bal in vrijstaande positie hard overschoot. Erix was de betere ploeg maar moest wel waakzaam blijven voor de counters en standaardsituaties van Wolfersveen. In de 26e minuut kreeg Wolfersveen net buiten de 16-meter een vrije trap toegekend. Deze werd prima over de muur geschoten maar Erix-doelman Tim Klein Tank bracht keurig redding. In de 28e minuut kreeg Erix weer een goede kans. Dennis van de Geest legde de bal binnen de 16-meter keurig terug op Viggo te Woerd, maar Viggo miste deze kans van dichtbij helaas. In de 42e minuut was het wederom Viggo te Woerd die een goede kans kreeg. Een voorzet van Wouter werd door Viggo binnen de 16-meter verlengd, echter ging zijn inzet rakelings voorlangs het Wolfersveen-doel. Erix ging rusten met een 0-1 voorsprong.

Meteen na rust, in de 46e minuut, kwam Erix op een 0-2 voorsprong. Juup te Woerd scoorde met een schot vanuit de draai in de lange hoek. Hiermee leek de wedstrijd definitief beslist. Het geloof bij Wolfersveen ebde weg en Erix kreeg meer ruimte om tot kansen te komen. In de 54e minuut reageerde Rick ten Have alert op een te korte terugspeelbal op de keeper van Wolfersveen. Rick punterde de bal rakelings voorlangs. In de 71e minuut kreeg Rick ten Have een goede kopkans na een voorzet van Viggo te Woerd. Echter de Wolfersveen-doelman bracht prima redding op de kopbal van Rick. In de 79e minuut werd het 0-3 via Viggo te Woerd. Hier ging een duel tussen de doelman van Wolfersveen en Twan Spekschoor aan vooraf. De Wolfersveen-doelman kon de bal niet klemvast krijgen en deze belandde voor de voeten van Viggo, die van dichtbij alert reageerde. Zoals al eerder vermeld stichtte Wolfersveen voornamelijk gevaar via standaardsituaties. In de 82e minuut werd een vrije trap vanaf de zijkant rakelings over het Erix-doel gekopt. In de 86e minuut maakt Rick ten Have de 0-4 en zijn 2e doelpunt van de middag, na goed voorbereidend werk van invaller Nick Stinissen. Nick behield keurig het overzicht en legde de bal binnen de 16-meter keurig af op de vrijstaande Rick ten Have. Eindstand 0-4 en hiermee was het kampioenschap een feit. De laatste titel dateerde alweer van 23 jaar geleden. Toen werd Erix kampioen bij MEC in Miste.

Gezien het getoonde spel afgelopen seizoen mag Erix zich de terechte kampioen noemen. Met een mix van ervaren spelers en jong talent zal Erix volgend seizoen zich staande moeten kunnen houden in de 4e klasse.