Coronamaatregelen per zaterdag 13 november 2021

Op vrijdag 12 november was er weer een persconferentie in verband met het coronavirus. Je ontvangt daarom een update met aanvullende maatregelen op het bericht van 5 november. We vragen je aandacht en medewerking voor het volgende:

Aanvullende maatregelen per zaterdag 13 november (vanaf 20.00 uur)

• Er is geen publiek toegestaan bij wedstrijden in de professionele- en amateursport.
  • De sportkantine is van maandag tot en met vrijdag gesloten. Op zaterdag en zondag sluit de kantine uiterlijk 20.00 uur. De kantine en het terras zijn alleen voor sporters en elftalbegeleiders toegankelijk.
  • Ouders/verzorgers dienen hun kinderen bij de poort af te zetten en op te halen.

Maatregelen per zaterdag 6 november

• Sporters en publiek bij buitensportlocaties worden buiten niet gecontroleerd, maar moeten bij het betreden van de sportkantine en vanaf 6 november ook op het buitenterras wel een coronatoegangsbewijs (CTB) kunnen tonen. Je krijgt een coronatoegangsbewijs als je volledig bent gevaccineerd, een herstelbewijs hebt of met een negatieve testuitslag van maximaal 24 uur oud.
  • Het coronatoegangsbewijs is in de sport verplicht bij sportbeoefening op binnensportlocaties vanaf 18 jaar, zoals bijvoorbeeld de sporthal op sportpark Delakker.
  • De kleedkamers en douches zijn open.
  • Vrijwilligers en mensen die functioneel aanwezig moeten zijn hoeven geen CTB te tonen. Denk hierbij aan trainers, coaches, leiders, onderhoudsprofessionals, arbitrage, alle vrijwilligers.
  • De Rijksoverheid heeft geen beperkingen meer opgelegd over het samen reizen in een auto naar uitwedstrijden en/of trainingen. Neem hier het gezonde verstand in acht en maak zelf de afweging wat wenselijk is.

Aandacht voor de basisregels

Het is nog altijd van groot belang dat iedereen de basisregels blijft volgen, of je nu wel of niet gevaccineerd bent. De basisregels helpen aantoonbaar om besmetting te voorkomen. Onder de basisregels wordt verstaan:

• Testen bij klachten: blijf thuis en laat je testen bij de GGD. Ook als je al gevaccineerd bent.
  • Bij een positieve test: blijf thuis en vermijd contact met anderen, ook als zij gevaccineerd zijn.
  • 1,5 meter is een veilige afstand. Bescherm jezelf en anderen.
  • Schud geen handen.
  • Was vaak en goed je handen.
  • Hoest en nies in je elleboog.
  • Zorg voor voldoende frisse lucht en ventilatie in binnenruimtes.

Vragen of opmerkingen? Leg contact met ons.

De maatregelen gelden in ieder geval tot zaterdag 4 december. Heb je een vraag of opmerking over de geldende maatregelen op ons sportpark? Leg dan contact met voorzitter Han Ressing via e-mailadres voorzitter@vverix.nl of telefonisch via 06 – 42 00 67 64. Wij danken je heel hartelijk voor je medewerking.

Vriendelijke groet,
Bestuur v.v. Erix