09-4-2022: Erix/KSV JO13 in weer en wind op kampioensjacht

Erix/KSV JO13 speelde afgelopen zaterdagmorgen om 10 uur een spannend duel tegen FC Winterswijk JO13 3 om de eerste plek in de competitie.

Om 10 uur klonk het fluitsignaal op sportpark de Bult. De groen/wit hemden wisten wat ze te wachten stond: (misschien wel) de belangrijkste wedstrijd van het seizoen tegen de koploper Winterswijk. Het veld lag er volgens Marloes Hahné ‘als een biljartlaken bij’.

Binnen 10 minuten stond KSV met 0-2 achter. De 0-1 vanwege een slordige fout vanaf de zijlijn. Blijkbaar was de grensrechter drukker met zijn haar dan met het spel. Gelukkig bleven de jonge hertjes van Erix/KSV rustig, het leek erop dat ze geen paniek kende. De weergoden spraken, het kwam met bakken uit de lucht zetten. Dit was dan ook het moment dat de talenten van Erix/KSV wakker werden. In de 18e minuut kwam Puk te Woerd met een solosprint en bracht Erix/KSV de 1-2. Al snel hierna kwam Winterswijk met de 1-3, dit zette Erix/KSV weer even op scherp. Erix/KSV kreeg net voor rust nog een vrije trap. Deze werd door Niek te Brake subliem in het net geschoven, de doelman van Winterswijk was kansloos.

De tweede helft, het vuur ging aan, de hagelstenen waren groot en daar kwam Sien Roerdink door de verdediging heen, stond 1 op 1 met de doelman van Winterswijk en schoot Erix/KSV op een gelijkspel, 3-3. Een gelijkspel was niet genoeg vanwege het veel betere doelsaldo van Winterswijk. De laatste 10 minuten, wat was het spannend, met kansen van beide partijen. De laatste minuut in de blessuretijd brak aan en daar kwam Sien. Tik, tik, langs de verdediging en weer 1 op 1 met de doelman. Daar kwam het schot, vol voor de doelman aan. Gelukkig kwam de rebound en schoot Sien Erix/KSV alsnog op voorsprong.

Wat een overwinning, wat een vreugde en wat een weer!

Volgende week heeft Erix/KSV JO13 een vrije zaterdag verdiend. De ploeg speelt op 23 april om 11.15 uur in Lochem weer.

Nordin, John en Tom spraken hun lof over het team nog even uit na de wedstrijd. ‘Wij zijn zo trots op onze talenten, ongelofelijk hoe ze die achterstand omzetten tot een positief resultaat!’

Journalist: Jeroen Hahné