05-05-2024: wedstrijdverslag Lochuizen 1 – Erix 1 1-5 (1-3)

Erix komt niet in de problemen tegen Lochuizen en behaalt ruime overwinning.

Erix is vanmiddag niet in de problemen gekomen in de strijd om het kampioenschap. In en tegen Lochuizen werd met 1-5 gewonnen.

Erix begon goed aan de wedstrijd en nam gelijk het initiatief in handen en Lochuizen trok zich massaal terug op eigen helft. Dit leidde al in de 4e minuut tot de 0-1. Juup te Woerd kopte de bal op de paal en in de rebound schoot Twan Spekschoor raak. In de 14e minuut was er wederom een gevaarlijke aanval van Erix. Een voorzet van Nick Stinissen werd rakelings overgekopt door Bink Beusink. Na de goede openingsfase werd het spel aan Erix-zijde slordiger waardoor Lochuizen de eerste speldeprikken kon uitdelen. Zoals in de 23e minuut waarbij de Lochuizen-aanvaller alleen voor Erix-doelman Tim Oude Elferink opdook. Maar Tim redde bekwaam. In de 29e minuut kwam Lochuizen zelfs op gelijke hoogte met Erix. Lochuizen kreeg een vrije trap aan de linkerkant. Deze werd ingespeeld in de 16-meter en de Lochuizen-aanvaller dook alleen op voor Tim en kon beheerst scoren. 1-1. Hierbij was de Erix-defensie niet alert. Maar gelukkig was de mindere fase van Erix van korte duur want in de 39e minuut nam Rick ten Have een afgeslagen bal in een keer op de slof en Rick zijn inzet verdween in de kruising.1-2. Erix bleef de betere ploeg en in de 44e minuut kwam het zelfs op een 1-3 voorsprong via Twan Spekschoor waarbij een prima aanval via Rick ten Have en Duke Gralike voorafging. Erix ging rusten met een 1-3 voorsprong.

Na rust hetzelfde spelbeeld. Erix nam gelijk het initiatief en Lochuizen loerde op fouten van Erix-zijde. Maar Erix maakte weinig of geen fouten in de 2e helft en in de 65e minuut kreeg Erix een penalty die gemist werd door Sem te Woerd. De Lochuizen-keeper tikte de bal knap uit de benedenhoek. Maar Erix raakte door de gemiste penalty niet in de war. Erix was overduidelijk de betere ploeg. In de 72e minuut kreeg Erix een corner die door Rick ten Have via de lat over werd gekopt. In de 74e minuut viel dan uiteindelijk de definitieve beslissing door een doelpunt van Bink Beusink. Bink kon eenvoudig scoren na goed voorbereidend werk van Guus te Brake. 1-4. Hierna had Erix nog meer kunnen scoren maar het bleef beperkt tot een doelpunt in de 82e minuut van Nick Stinissen. Hierbij ging een prima actie vooraf op de achterlijn van Juup te Woerd waardoor Nick van dichtbij kon scoren. Eindstand 1-5.

Hiermee doet Erix goede zaken in de strijd om het kampioenschap maar het blijft afhankelijk van puntverlies van concurrent Rekken dat met 3-0 won van KSV. De achterstand blijft hierdoor 3 punten met nog 3 wedstrijden te gaan. Aanstaande zondag 12 mei speelt Erix de uitwedstrijd tegen MEC in Miste.