12-05-2024: wedstrijdverslag MEC 1 – Erix 1 1-2 (0-0)

Erix strijdt nog volop voor het kampioenschap

Erix heeft zondagmiddag goede zaken gedaan in de strijd om het kampioenschap. Door zelf met 1-2 te winnen bij MEC en het gelijkspel van koploper Rekken tegen Rietmolen is Erix de koploper op 1 punt genaderd met nog 2 wedstrijden te spelen.

Erix begon energiek aan de wedstrijd met enkele mogelijkheden van net niet. Na 20 minuten had MEC een eerste kans maar Teun Roerdink kon er net een voet tegen krijgen. Erix had in het  eerste half uur een overwicht maar kon dat niet uitdrukken in doelpunten. MEC daarentegen zat fysiek in de wedstrijd en prikte een paar keer. Na een half uur een voorzet die door Juup te Woerd net niet voldoende geraakt werd met het hoofd. Het laatste kwartier voor de rust was het Erix die enkele goede kansen creëerde. In de 34e minuut speelde Duke Gralike soepel 2 tegenstanders uit maar het schot ging voorlangs. 2 minuten later nog een goede kans voor Erix. Duke gaf daarbij een voorzet op Twan Spekschoor die de bal helaas tegen de keeper schoot. Weer 2 minuten later een schot van ditmaal Rick ten Have die over ging. Erix had het middenveld goed in handen en de verdediging onder leiding van laatste man Sem te Woerd stond goed. Met een 0-0 stand ging men de rust in.

Na rust ging Erix door waar het voor de rust mee was begonnen. Enkele malen moest MEC aan de noodrem trekken wat resulteerde in een viertal gele kaarten. In de 52e minuut kon Guus te Brake een voorzet net niet voldoende raken om gevaarlijk te worden. in de 58e minuut kreeg dezelfde Guus de bal bij Duke Gralike die na een actie de bal zuiver in de korte hoek kon prikken 0-1. Een kwartier voor het einde een mogelijkheid voor MEC. In de 82e minuut een dot van een kans voor MEC waarbij een voorzet de bal verkeerd werd geraakt met het hoofd. Een minuut later de verlossende 0-2. Een voorzet van Guus te Brake vanaf rechts werd prachtig met de hak binnengewerkt door de vandaag goed spelende en sleurende Twan Spekschoor. Loon naar werken. Dat MEC vlak voor tijd nog de 1-2 maakte gaf nog kort spanning maar het bleef bij deze verdiende stand. Met geloof en inzet is er in deze competitie nog zeker wat mogelijk. Volgende week maandag, 2e Pinksterdag, speelt Erix thuis tegen Bredevoort om te kijken of men de druk bij koploper Rekken er op kan houden. Het zou mooi zijn dat naast de trouwe supporters er nog meer Lieveldenaren de weg naar Sportpark Delakker weten te vinden om de blauw-witten extra te ondersteunen.