Gijs WIersma Lievelds dartkampioen 2024

Wat kijken we terug op een geslaagd weekend! Maar liefst 35 darters lieten hun darttalenten zien in het Ally Pally van Lievelde! En met wat een beleving, fantastisch. In een bloedstollende finale tussen Gijs Wiersma en Nordin Stevens waren beide mannen helemaal aan elkaar gewaagd. Bij een 2-2 in sets, kwam er veel druk op de wedstrijdpijl te staan. Het publiek hield het niet meer van de spanning, maar zag uiteindelijk Gijs de allerlaatste dubbel uitgooien. Natuurlijk onze felicitaties aan Gijs en een compliment aan beiden voor deze gave match.

De finale in de verliezersronde ging tussen Toon Klein Avink en Ineke Holkenborg. Zij hadden elkaar in de voorrondes ook al ontmoet, dus wisten wat ze beiden in huis hadden. Beide spelers gingen super relaxed de wedstrijd in door de geweldige mental coaching van de meest ervaren darter dit toernooi, Johnny Klein Avink, Beiden pakten een set, maar Toon had maar 1 wedstrijdpijl nodig op de dubbel om de titel op te eisen. Toon van harte proficiat met deze welverdiende prijs.

Het bullgooien werd het best door Tim Oude Elferink beheerst, De aangeboden beenham door Ronny Wopereis werd daarmee door Tim in de wacht gesleept. Dank Ronny voor dit mooie gebaar. Iedereen die zich heeft ingezet om dit toernooi mogelijk te maken heel hartelijk dank! Wie weet tot volgend jaar!