12-11-2023: wedstrijdverslag Meddo 1 – Erix 1 0-2 (0-1)

Erix wint moeizaam maar uiteindelijk toch verdiend van Meddo

Erix heeft wederom drie punten gepakt. In en tegen Meddo werd het 0-2

De eerste serieuze kans in de 1e helft was voor Meddo in de 6e minuut. De bal werd vanaf rechts voorgezet en deze werd rakelings langs geschoten. Erix kwam gaandeweg de 1e helft steeds beter in de wedstrijd en in de 11e minuut werd een kopbal van Nordin Stevens van de lijn gehaald na een corner. In de 14e minuut kwam Erix op een 0-1 voorsprong. Juup te Woerd haalde van afstand uit met lage schuiver. Een minuut later, in de 15e minuut, werd Rick ten Have goed de diepte ingestuurd door Guus te Brake. Echter schoot Rick voorlangs het Meddo-doel. In de 29e minuut haalde Sem te Woerd hard uit maar zijn afstandsschot ging rakelings over. Erix speelde voor rust goed en had de wedstrijd onder controle. De ruststand was 0-1 in het voordeel van Erix.

Na rust was er voor Erix nog niet veel aan de hand. Het eerste kansje was voor Duke Gralike in de 56e minuut. Zijn inzet ging rakelings voorlangs. Hierna kwam Meddo beter in de wedstrijd en kreeg het ook kansen. Zoals in de 61e minuut toen een voorzet vanaf links rakelings over werd gekopt. Erix had de wedstrijd niet meer zo onder controle als in de 1e helft. In de 74e minuut was er wederom een grote kans voor Meddo. Een kopbal werd via de grond overgekopt. In de 82e minuut werd Meddo wederom gevaarlijk. Een voorzet vanaf de linkerkant kon niet worden binnengewerkt. Meddo ging in de slotfase alles of niets spelen en Erix-doelman Tim Oude Elferink onderscheidde zich met enkele prima reddingen. In blessuretijd besliste Juup te Woerd de wedstrijd na een prima individuele actie. Juup omspeelde de Meddo-defensie, ging vervolgens ook de Meddo-doelman voorbij en scoorde beheerst de 0-2. De was de definitieve beslissing en vlak daarna floot de scheidsrechter af.

Aanstaande zondag 19 november staat “De Kleine Derby” van Oost-Gelre op het programma. Erix speelt dan thuis tegen buurman KSV uit Vragender.