04-02-2024: wedstrijdverslag Erix 1 – Rekken 1 3-4 (0-2)

Erix lijdt tweede nederlaag van het seizoen ondanks goede come-back

Erix heeft vanmiddag op het eigen sportpark Delakker een nederlaag geleden, het werd 3-4 tegen Rekken.

Erix begon goed aan de wedstrijd. Dit leidde al in de 5e minuut tot een goede kans. Duke Gralike ging aan de rechterkant goed door, zette de bal voor op Rick ten Have die van dichtbij overschoot. In de 8e minuut wederom een kans voor Erix. Het was wederom Duke Gralike die goed doorkwam aan de rechterkant en een goede voorzet afleverde. Deze voorzet werd net naast gekopt door Sem te Woerd. Maar de goal viel aan de andere kant. In de 21e minuut kreeg Erix-doelman Tim Oude Elferink een geplaatst schot niet onder controle. Tim liet de bal los en op de rebound werd alert gereageerd door Rekken. 0-1. Erix ging steeds slordiger voetballen en tot serieuze kansen kwam het niet meer. In de 30e minuut werd het zelfs 0-2 voor Rekken. Een verre ingooi vanaf de rechterkant zorgde voor verwarring in de Erix-defensie. Hierop werd door de doelman en de defensie niet alert gereageerd. Rekken reageerde wel alert door de bal van dichtbij in het doel te werken. Hierna zakte Erix steeds verder weg en was het Rekken dat de gevaarlijkste ploeg was. Op slag van rust ontsnapte Erix zelfs aan de 0-3 door een schot op de paal na een gevaarlijke counter van Rekken. De ruststand was 0-2.

Na rust kwam Erix slecht uit de kleedkamer. In de 52e minuut werd het zelfs 0-3 na onnodig balverlies. De bal werd vanaf rand 16-meter zuiver en laag ingeschoten. Erix kwam maar niet in de wedstrijd en bleef grossieren in foutieve passes. In de 60e minuut werd het zelfs 0-4 na een eenvoudige combinatie door het centrum van de Erix-defensie. Hiermee was de wedstrijd definitief beslist. Rekken ging achterover leunen en liet het balbezit aan Erix. In de 67e minuut maakte Erix de 1-4 via Rick ten Have na een verdedigingsfout van Rekken. Erix zette hierna meer druk en Rekken werd steeds verder teruggedrongen. In de 75e minuut kreeg Erix een vrije trap vanaf ongeveer 20 meter. Rick ten Have ontfermde zich over deze vrije trap en via de Rekken-doelman verdween Rick zijn inzet in het doel. De Rekken-doelman kreeg de bal niet onder controle. 2-4. Hierna speelde Erix alles of niets en het geloof in een resultaat leek weer teruggekeerd. Helemaal toen Nick Stinissen in de 79e minuut de 3-4 maakt nadat zijn inzet via een Rekken-verdediger in het doel belandde. Opvallend genoeg ebde de dadendrang van Erix hierna wat weg en was het Rekken dat in de omschakeling de beste kansen kreeg. In blessuretijd haalde Juup te Woerd nog een keer hard uit maar zijn inzet ging rakelings langs het doel waardoor het 3-4 bleef.

Ondanks dat Erix goed terugkwam in de 2e helft was het spel vandaag niet goed genoeg om tot een goed resultaat te komen. Aankomende weekend wordt er niet gespeeld i.v.m. Carnaval en zondag 18 februari speelt Erix wederom thuis, tegen GSV ’63.