Start werkzaamheden luifel en dak kantine

In de jaarvergadering van vrijdag 25 juni jongstleden kregen we een ‘go’ op de plannen voor de uitbreiding van de kantine met een luifel. Een langgekoesterde wens van zowel leden als bestuur gaat daarmee in vervulling. De luifel plaatsen we over het hele naastgelegen terras van de kantine tot en met de ingang naar de kleedkamers. In totaal hebben we het dan over een overkapping van 21,5 meter. We streven er naar de luifel voor de start van het nieuwe voetbalseizoen klaar te hebben!

Verschillende werkzaamheden

Naast de bouw van de luifel, repareren en isoleren we ook het dak van de kantine. Bij het monteren van de luifel moeten we de dakconstructie toch openbreken, een goed moment om ook de noodzakelijke reparatiewerkzaamheden en de verduurzaming direct op te pakken. Voordat de luifel
zijn plek kan krijgen moeten er grondwerkzaamheden plaatsvinden. Zo moet eerst het terras voor een groot deel worden opgehoogd. Naast de luifel en het dak wordt ook de groenstrook naast de tennisbaan aangepakt en wordt deze gesnoeid en glad gemaakt. De bouw wordt mede mogelijk
gemaakt door een financiële bijdrage van de Vrienden van Erix, een ontvangen erfenis van een Lieveldse familie en verschillende subsidie-inkomsten.

Meerdere doeleinden

Het is de bedoeling dat we de luifel straks voor meerdere doeleinden gebruiken. Natuurlijk voor het nuttigen van de welverdiende drankjes tijdens de derde helft of voor een kopje koffie in de rust. Een toekomstwens is om met flexibele schermen/zeilen te gaan werken. Zo kunnen we de wanden van
de luifel ook dichtmaken en breiden we de kantine dan tijdelijk uit. Op die manier creëren we meer mogelijkheden om ongeacht de weersomstandigheden een activiteit voor jeugd of senioren te organiseren. De benodigde voorbereidingen hiervoor nemen we wel mee in de plannen.We zijn erg blij dat we nu echt uiting kunnen geven aan de gedachte die we al lang hebben. We houden je via onze kanalen zeker op de hoogte van de voortgang van de werkzaamheden.