29-05-2022: wedstrijdverslag Erix 1 – Bredevoort 1 2-0 (1-0)

Goed spelend Erix behaalt verdiende overwinning op Bredevoort en heeft titel voor het grijpen

Erix heeft vanmiddag in de titelstrijd aan haar plicht voldaan door te winnen van Bredevoort en kan op 2e Pinksterdag de titel binnenhalen bij Wolfserveen.

Doordat vanmiddag mede-concurrent G.S.V. ’63 ook won, kon Erix zich officieel nog geen kampioen noemen in de 5e klasse B.

Erix begon goed aan de wedstrijd en het kwam in de 6e minuut al op voorsprong door een prima doelpunt van Duke Gralike. Wouter ten Have stuurde Rick ten Have aan de rechterkant de diepte in, Rick sneed naar binnen, behield keurig het overzicht en legde de bal panklaar neer voor Duke, die van dichtbij eenvoudig kon scoren. 1-0. Erix was in de 1e helft de betere ploeg zonder hierbij tot echt grote kansen te komen. Positief aan Erix-zijde was de getoonde werklust en de goede organisatie achterin, want Bredevoort wist niet of nauwelijks tot kansen te komen. Erix ging rusten met een 1-0 voorsprong.

Na rust kwam Erix goed uit de startblokken. In de 49e minuut kreeg Duke Gralike een goede kans. In plaats van af te leggen op de geheel vrijstaande Rick ten Have, besloot Duke zelf te schieten en zijn schot ging rakelings naast. Het spelbeeld was hetzelfde als in de 1e helft, Erix was de betere ploeg en had het initiatief en Bredevoort beperkte zicht tot verdedigen en probeerde vanuit de omschakeling gevaarlijk te worden. In de 66e minuut kreeg Rick ten Have een prima kans op de 2-0. Rick ging alleen richting de Bredevoort-doelman maar deze bracht knap redding op de inzet van Rick. In de 70e minuut wederom een grote kans voor Erix. Rick ten Have ging goed door aan de rechterkant en zijn lage voorzet werd van dichtbij door Viggo te Woerd op de paal geschoten. Uit de hierop volgende corner was het wel raak. De Bredevoort-doelman, die overigens een zeer goede wedstrijd keepte, ging onder de bal door waardoor Nordin Stevens knap de 2-0 kon binnenkoppen. Bredevoort probeerde hierna nog wel de aansluitingstreffer te realiseren, echter de Erix-defensie stond goed waardoor er geen kansen werden weggegeven. In de slotfase kreeg Erix nog twee grote kansen via Viggo en Juup te Woerd, echter werden deze kansen niet benut waardoor de eindstand 2-0 werd.

Erix heeft vanmiddag een prima wedstrijd gespeeld tegen Bredevoort waarbij in de uitwedstrijd nog kansloos met 3-0 werd verloren. Vanmiddag waren de rollen omgedraaid.

Erix kan op 2e Pinksterdag, maandag 6 juni om 14.00 uur, geheel op eigen kracht de titel binnenhalen. Plaats van handeling: stadion De Stikke Bocht in Wolfersveen.