26-05-2024: wedstrijdverslag GSV ’63 1 – Erix 1 1-2 (0-0)

Ondanks winst van Erix in laatste wedstrijd gaat de titel naar Rekken.

Erix heeft ondanks de winst van vanmiddag de titel niet binnen kunnen halen. Omdat concurrent Rekken met 1-0 won van KSV gaat de titel naar Rekken.

Namens het Erix-bestuur willen wij Rekken van harte feliciteren met de behaalde titel en veel succes wensen in de 4e klasse.

Erix begon goed aan de wedstrijd. Het nam gelijk het initiatief in handen en was in de openingsfase de meest dreigende ploeg. Maar de eerste serieuze kans was voor GSV in de 8e minuut. Na een foutieve pass aan Erix-zijde kreeg de rechtsbuiten van GSV een vrije schietkans die rakelings naast werd geschoten. In de 10e minuut kreeg Rick ten Have een vrije schietkans binnen de 16 maar Rick raakte de bal niet vol genoeg waardoor deze mogelijkheid verloren ging. Het goede spel van de openingsfase ebde langzaam weg en Erix werd gaandeweg de 1e helft slordiger aan de bal en in de passing. GSV kwam beter in de wedstrijd. Maar desondanks dat Erix steeds slordiger werd aan de bal kreeg het wel enkele goede mogelijkheden om de score te openen. In de 22e minuut brak Duke Gralike aan de linkerkant door en kwam alleen voor de keeper maar deze redde bekwaam. In de 33e minuut ging een voorzet van Nick Stinissen rakelings voorlangs het GSV-doel nadat de keeper deze miste. Ruststand 0-0.

Na rust was de eerste serieuze kans voor Erix in de 54e minuut. Guus te Brake ging goed door aan de rechterkant, behield het overzicht, en legde de bal terug op de geheel vrijstaande Twan Spekschoor. Maar Twan raakte de bal niet goed waardoor deze kans verloren ging. In de 58e minuut kreeg Twan wederom een goede kans. In het daaropvolgende omschakelmoment maakte GSV de 1-0. Door een goede en snelle aanval over meerdere schijven kwam de aanvaller van GSV alleen voor Erix-doelman en rondde beheerst af. GSV bleef gevaarlijk via counters en in de 65e minuut ontsnapte Erix aan een grotere achterstand. De bal werd vanaf de rechterkant teruggelegd op de 16-meter en deze werd rakelings langs het Erix-doel geschoten. Maar ondanks dat Erix het moeilijk had in deze fase kwam het langszij via Rick ten Have in de 71e minuut. Rick zijn schot belandde via de paal en de rug van de doelman in het doel. 1-1. Een minuut later, in de 72e minuut, werd Rick ten Have aangetikt binnen de 16-meter van GSV en de scheidsrechter kende Erix een penalty toe. Deze werd beheerst binnengeschoten door Duke Gralike. 1-2. In de blessuretijd kreeg GSV nog een goede mogelijkheid op de gelijkmaker maar Erix-doelman Tim Oude Elferink bracht knap redding. Eindstand 1-2.

Erix gaat nu de nacompetitie in voor promotie naar de 4e klasse en speelt zondag 2 juni thuis tegen Ajax Breedenbroek. Mocht Erix deze wedstrijd winnend afsluiten dan volgt op zondag 9 juni de finale op neutraal terrein. Tegenstander is dan de winnaar van de wedstrijd tussen KOSC (Ootmarsum) en Neede.